Skip to content

Sunetele sarbatorilor

01/12/2016

 Acum…cand toata lumea….inca isi mai face urari de…cand altii salasuiesc prin oras cu un pahar de  vin diluat fiert in mana privind la luminile aprinse fara fast(nu ca alte dati), cand altii posteaza poze cu amintiri de peste zi imortalizate pe ici sau pe colo,  ca si cum nu ar mai fi sarbatorit si alta data asta zi….eheee si lista poate fi mult mai lunga, io, nu am amintiri de peste, nu am scris, spus niciunde astazi La….nu ca nu as fi ….sau ca am altceva mai….pur si simplu m-au invadat de peste tot aste chestii ca mi s-a facut de …

Ca orice roman de rand am muncit astazi,ieri si mai prestez si maine, dar nu asta e problema ….de fapt nu e nici o problema si nu de asta am intrat sa scriu.

Mi-as dori sa imi petrec sarbatorile acolo unde clopoteii inca rasuna in ajun si se cutreiera ulita devreme si pana tarziu, acolo unde copii stiu de datini si muncesc sa sune bine si sa fie multumitor pentru cel care primeste urarea, acolo unde zapada este asa cum este in amintirea mea.

M-a sunat aseara sotul , de acolo de unde lucreaza , la ora 7 seara sa ascult sunetul sarbatorilor.De la inserare si pana mai tarziu in seara , copii mai nazdravani si pe care parintii le dau voie sa anunte venirea sarbatorilor de acum si pana de Anul Nou, cutreiera ulitele satului cu ce au in dotarea actuala (caci tobele sunt puse pe inmuiat), cu fluiere , cu talere , cu improvizari numai ca la unison sa se auda acel cantec .

Si nu le este frig, si nu le mai este nici foame,si nu stau pe net sa faca self-uri,ci merg si anunta veseli ca vin in curand sarbatorile.Varste diferite, cunostinte diferite….scopul este acelasi.

Sunetul care mi-a umplut urechile si mi-a facut pielea de gaina , sunet care m-a aruncat inapoi in timp pentru cateva secunde bune ,sunet care mi-a readus in fata ochilor copilaria in care erau cate 10 feluri diferite de benzi , hore si alte de genul ce umblau de la Craciun si pana la Anul Nou, care nu cantau una ca si cealalta si nu aveau acelasi repertoriu.

Sania bunicului trasa de cal care zbura peste zapada, scartaitul omatului sub picior ,fulgii mari si zglobii si rasetele noastre de copii.

……….si uite-asa a mai trecut un an…..

8 comentarii
  1. Cred că sunt în spam. 😦

    • In spam erai aseptand cuminte!

      • Mă gândeam eu… 😦
        Mulţumesc mult!

        • Cu mare drag, char ma gandeam cum de esti asa tacuta, stiam de supararea cu poeziile dar totusi….noi iti multumim ca ai plans si ca ne-ai anuntat.Tu tre` sa fii libera ca fulgii de afara(la noi ninge si viscoleste de numa`).

          • Mulţumesc, draga mea!
            Nu,asta nu mă împiedică să scriu. Doamne fereşte de rele! Dar asta nu.

  2. Oof, ce de amintiri ai trezit!
    Şi eu mi-aş dori să fiu într-o lume în care toate astea, deşi cu mai puţine lumini şi culori şi sclipici, se simt. În primul rând se simt. Autentic şi cu fior.

    La noi în ţară este obiceiul ăsta de care spui cu copiii care anunţă sărbătorile?

    • Da! Undeva in Neamt,Lunca Vanatori.

      • Minunat că încă se păstrează obiceiul!

Lasă un răspuns

