Skip to content

Jocurile copilariei

24/11/2013

Am fost in vizita….am stat cateva ceasuri….numai cateva …timp in care am povestit fiecare despre jocurile copilariei…jocurile care ne umpleau timpul de dimineata si pana seara la culcare.Nu erau tastaturi si monitoare in copilaria noastra.Nu era Counter,Gaini,Fruit,Jewel…..erau altele si parca mult mai frumoase si distractive….care nu dadeau dependenta oricat de mult le-ai fi repetat si jucat intr-o singura zi.

Era sotronul cu care invatati  sa mentii echilibru, coarda care te ridica la cer si spuneai ca zbori….Ratele si vanatorii, Tara Tara vrem ostasi,Lapte prins , Flori Fete si Baieti, Jocurile de carti, Jocurile cu mingea ……erau multe si nu mi le amintesc pe toate ….ca sa nu mai spun ca am avut parte de episoade cu ‘ La cirese”,”La scaldat” ,”Desculti la culcat graul”

Copii nostri nu stiu despre ele si asta din vina noastra, a celor mari.Nu mai avem timp sa-i invatam asa cum pe noi ne-au invatat altii,le oferim pe tava virtualul ,cumparandu-le astfel cumintenia dar punandu-i in pericol de fapt.Ei nu stiu sa joace Telefonul fara fir ci doar sa scrie sms-uri, sau sa converseze pe mess, pe facebook.

Ei nu au notiunea de „biletele’ ci de rapiditatea lui „tacisiscrie”

Ei nu vor avea prea multe amintiri…

2 comentarii
  1. Din păcate, ai dreptate draga mea tink3rbe11, văd şi eu cum, copiii din ziua de astăzi nu se ştiu juca afară, doar calculatorul le este câmpul de joacă.
    Eu trăind toată copilăria la ţară, calculator nu aveam, dar nici la televizor nu ne prea uitam, decât seara puţin, nu ne lăsam noi prietenii să ne izolăm în casă indiferent de vremea de afară. Aveam un program bine stabilit, pe care îl respectam cu stricteţe, asumânsu-ne responsabilităţi, aveam îndatoriri şi obligaţii, dar aveam şi timp de joacă. Astăzii mulţi copii nici nu învaţă şi nici nu fac activităţi extraşcolare. Păcat.
    O seară minunată îţi doresc, draga mea! Te îmbrăţişez cu mult drag 🙂

    • Nici nu am mai pomenit despre televizor…ca aveam un singur desen animat, undeva seara …Mihaela parca….Multumesc asemenea Stef! 🙂

Lasă un răspuns

