Skip to content

Dezastrul national: bacu`

06/07/2011

 De cand a inceput si pana se termina si sesiunea de toamna se va tot dezbate tema  cu bacu`.Daca pana mai acum cateva zile ma plictiseam ca erau in proportie de 65% boguri despre si cu politica …acum nu gasesti decat mult controversatul bac.  

 Vina cu si despre este aruncata de ici colo…parerile sunt atat de multe incat am ajuns la concluzia ca sunt simple presupuneri a oamenilor ( simpli sau chiar profesori).Un an in care s-a picat pe capete  in mai bine de 75% din cate imi dau eu seama .

 Nu sunt profesor…nici macar studii de inalta clasa nu am insa am copil la scoala si pot spune ca din cate imi aminteam eu inainte mergeai la scoala sa inveti.Astazi insa…copii nostri merg la scoala ca sa mai schiteze cate ceva pe caiete .Mi-aduc aminte ca inainte se preda la ora lectia in sine si scriai ceva consistent in caiet.Azi insa, ma uitam pe un caiet de al pustiului meu si pot sa numar cuvintele dintr-o” lectie predata”.Nici macar la statutul de rezumat nu pot clasifica ce este in caiet  predat.Mai sunt materii la care se preda si cate 3-4 lectii intr-o ora (fiecare lectie tot in cateva cuvinte)…lectii comasate , dar ei tot copii cum eram si noi sunt!

Nu fac nici un fel de  apropos sau ceva de genul, insa …de acord! Fiecare isi declara nemultumirea si parerea.Suntem o tara free si este normal sa fie opinia libera.Nu sunt profesorii platiti ( cine e ?)dar macar minimul de cultura…copii astia nu sunt singurii vinovati ,nu? Nu au invatat ….dar chiar toti? 

 Cred ca acum s-a uitat de toate celelalte neajunsuri .

4 comentarii
  1. Au invatat exact cei care au trecut,zana.
    Eu nu sunt deloc nemultumita de profesori.Cel putin peste cei care am dat eu au fost de nota 10.Bine pregatiti,responsabili,isi faceau datoria cu drag cei mai multi(cei care erau in pragul pensiei erau destul de obositi si fara chef,dar chiar si asa).Am facut generala in comuna natala.Am ajuns la liceu si am dat peste tot felul de prejudecati despre copiii de la tara,desi scoala noastra comunala mai daduse elevi buni acelui liceu de-a lungul anilor.Dupa lupte intense cu aceste prejudecati si demonstratii ca pot si sunt in stare sa invat si sa o fac bine inspre perfect.In prezent,am absolvit clasa a 11-a si sunt mandra ca am demolat prejudecatile despre copiii de la sate sau cel putin am schimbat pareri despre copiii care fac generala in scoala din comuna.Sunt premianta.Am fost anul trecut prima pe scoala(o scoala cu vreo o mie de copiii,daca nu mai mult),acum sunt a doua(la fel ca in primul an de liceu).Sunt olimpica nationala la Protectia Mediului(locul 1 pe tara) si am in palmares numeroase alte participari si premii(am fost tot pe podium).Si acesta nu este doar cazul meu.Cunosc multi alti elevi cu rezultate si mai frumoase decat ale mele.
    Nu am vrut sa ma laud.Doar ca in tara asta se generalizeaza mult prea mult.Si din cauza unor oameni incapabili(sa fim seriosi,orice padure are uscaturi,asa ca nu putem cere ca profesorii toti sa fie extraordinar de bine pregatiti,genii) sufera toti si nu mi se pare corect.
    Da,nu sunt platiti.Si ii doare.Unii copii si-au pierdut chiar respectul pentru ei,avand in vedere ca tara da doi bani pe ei.Concluzia unora este ca nu merita.Si atunci la ce bun sa respecti niste oameni de doi bani?
    Dar e o munca titanica si pentru ei sa ajunga in fata elevilor,la catedra.Prin cate si mai cate examene nu trebuie sa treaca.Si asa se cern.Si doar cei pregatiti bine ajung sa ne prea.Examenele acelea sunt foarte grele(definitivat,titularizare+grade).Poate te vei intreba de unde stiu atat de multe despre subiect.Mama lucreaza in invatamant.E educatoare.Si a trecut prin toate astea si am stat veri intregi alaturi de ea sa invete(si avea numeroase carti de invatat).
    Uite,eu as prefera sa fiu atenta la profesor in timp ce explica lectia decat sa scriu.Daca ne-ar spune-o sub forma de poveste si fara stresul ca mai trebuie s-o si scriem pe caiet,probabil as intelege mult mai bine….de exp istoria.La geografie am scris anul acesta cred ca doar 5 pagini de caiet.Dar asta nu inseamna ca nu am invatat de mi-au sarit capacele,dar cu placere.Pentru ca doamna a gasit o modalitate sa ne implice in lectie.La economie,scriem de rupem pagini intregi si nu intelege nimeni nimic.Atunci ce e de preferat?Eu merg pe intelegere.Si ca sa intelegi o lectie nu trebuie s-o scrii in intregime pe caiet.Trebuie sa fii atent la ce spune profesorul.Pe caiet schitezi,ca acasa sa-ti aduci aminte de „povestile” profesorului.
    Mai multe lectii intr-o singura ora,nu e vina profesorului.E programa,care vine de la minister.E materie multa,pe care profesorul e obligat s-o predea si culmea,nu ajung orele.Deci atunci,ori ar trebui marit programul de stat la scoala(ceea ce nu mi se pare in regula),ori se modifica programa(asta da,dupa parerea mea).De-a lungul anilor,programa a mai suferit modificari pentru ca si-au dat unii seama ca e prea mult pentru copii.De exp cand eram eu pe clasa a doua se invata tabla inmultirii si era extrem de greu si numai eu si mama stim cat am plans ca nu reuseam s-o invat.Acum,din cate am inteles,se invata in a treia.
    Bacul de anul acesta a fost o tentativa de corectitudine.Ca cine a vrut sa faca magarii s-a putut.Nu sub forma copiutelor ca in alti ani,dar romanul e ingenios,ce sa zic.
    Ce se intampla inainte o stiu din povestile mamei.Erau si pe atunci destui care nu invatau.Eu cred ca nicio perioada n-a fost roza din punctul asta de vedere.Pe atunci nu era curajul asta de a copia(acum vreo 20-30 de ani in urma) din cate imi dau seama.Acum,majoritatea(75%) se bazeaza pe acest lucru…..s-au bazat,ca acum au picat.
    Daca e sa cautam vinovati,gasim cu duiumul.Dar acesta e ca un lant al slabiciunilor.

    • N-am vrut sa declar razboi nimanui …departe de mine gandul!!!!
      Era doar o concluzie la o scurta privire asupra noutatilor .Oriunde privesti despre asa ceva se vorbeste.
      Sa fie lege ca nu oricine are capacitatea de a ajunge profesor! Nici usor nu este.
      Iertare cer daca s-a suparat cineva din cauza postarii mele.promit sa nu mai fac!

  2. hehehe, Tink, povestea e lungă.
    Repet rezumatul (că tot zic asta de fiecare dată când mă ating de subiect): profesorii, in mare parte, din păcate, nu-și mai fac treaba cu tragere de inimă, mai ales pentru că nu sunt deloc motivați să o facă (și nu vorbesc numai din punct de vedere material). Totuși, sunt unii care muncesc mai mult decât ai crede. Nu se pot face generalizări, oricât de mult am vrea să găsim soluția pentru problemele de genul ăsta.
    Elevii, în marea lor majoritate, nu dau doi bani pe școală, modelele negative din jur sunt mai puternice. Poți să le dictezi pagini întregi pe caiete și tot nu învață, la fel de bine cum poți să faci o „schemă”, cum zici tu, și să le fie suficient pentru a înțelege. Totuși, sunt elevi care au luat bacalaureatul ăsta! Și unii (puțini, ce e drept) cu note mari. Dacă din clasa mea au luat bacul 5 din 15, de exemplu, înseamnă că poate mi-am făcut treaba din moment ce unii au reușit să facă ceva.
    Părinții, tot în marea lor majoritate (ca să continui lista de pleonasme 😀 ) nu au nici cel mai mic interes față de ceea ce face copilul lor după ce devine „independent”, adică la liceu, chipurile. (Deși se întâmplă asta și mai devreme). Totuși, sunt unii care încă îi veghează, îi îndrumă și încă îi mai verifică, pentru că așa e firesc, să știi ce face copilul tău. Dacă un părinte consideră că nu face școală cum trebuie copilul lui, are tot dreptul să reclame și să lupte ca să îndrepte lucrurile sau, măcar, să-l ajute sp recupereze. Tot pe vremea noastră se făcea extrem de mult lucru indimuncă independentă. ori eu nu mai văd asta azi. Toți așteaptă „să li se dea”.
    Ecuația e cu extrem de multe necunoscute. Sau poate că sunt cunoscute, dar nu mai luptă mai nimeni ca să se ajungă la rezultatul corect.

    • Intr-adevar scoala din ziua de azi a ajuns pentru copii o adevarat povara .Profesorii au ajuns de rasul copiilor si respectul in general este doar o simpla amintire a societatii.
      De la generatie la generati evoluam inapoi si nu inainte.

Lasă un răspuns

