Skip to content

Respectul de sine

15/05/2011

Ce te faci atunci cand datorita unor intamplari din viata de zi cu zi, datorita unui esec, unor greseli personale ….datorita unor imprejurari iti pierzi respectul de sine , increderea in fortele proprii si renunti la vointa?

 Parerea mea….totul pentru a le recupera.Un drum greu si anevoios dar necesar.Am ascultat deunazi o poveste , a unui om , a unui suflet ajuns in pragul in care spune : ” nu-mi mai pasa de nimic „.Un suflet care decade de buna stiinta si cu efort personal in a se intampla asa ceva.Cum e si normal am dat fuga si am citit despre asa ceva .Inafara de ceea ce stiam deja am mai gasit si alte informatii in plus:

Respectul de sine nu e legat de activitati temporare, ci de un fel de a fi: rob sau stapan – fel de a fi care tine de libertate, iar nu de bogatie.Cel mai adesea, asociem respectul de sine cu increderea in propria persoana, insa este mai mult de atat- merge mai in profunzime decat increderea.

Cum sa-ti imbunatatesti respectul de sine ? Am gasit  cateva sfaturi si o sa le trec si aici :

*Gandeste pozitiv despre tine insuti.

*Fii mandru de realizarile tale.

*Nu te mai compara cu alti oameni.

*Apreciaza-ti valorile.

*Nu te desconsidera.

*Ai grija de tine si incepe sa te construiesti.

*Acceapta toate complimentele care ti se fac cu un simplu „multumesc”

* Fa o lista cu succesele tale si partile tale buna.

 Multe dintre ele am constatat si eu ca sunt principii pentru unii dintre noi .Cheia catre respectul de sine este ceea ce simti fata de tine. Esti singura persoana care poate controla asta si chiar poti face o diferenta. Daca te placi si crezi ca meriti lucruri bune in viata, te vei respecta pe tine foarte mult. Daca nu te placi si te critici excesiv, vei avea un sentiment al respectului de sine foarte scazut.

 Indiferent de parerea celorlalti tu ca om nu trebuie sa te lasi influentat de ea.Important este ca tu sa te vezi pe tine egal in fata celorlalti , sa te placi, sa te iubesti si sa te respecti.Nu cersi de la nimeni intelegere, bunatate,iubire…aceste lucruri se daruiesc, vin de la sine , fac parte din viata .Nimic nu este mai important ca viata si sufletul tau si apoi familia ta .

Este foarte important sa te respecti pe tine insuti! Poti trece mai usor prin provocarile vietii si poti face lucrurile importante pentru tine. Ia-ti angajamentul fata de tine insuti sa pui pret pe ceea ce faci si pe ceea ce esti!


11 comentarii
  1. respectul de sine este ceva foarte complicat pentru că noi am fost obişnuiţi să-l construim după cum ne privesc oamenii. şi oamenii sunt prea ocupaţi ca să aibă timp să se uite la noi – deci părem neînsemnaţi, sunt prea lipsiţi de delicateţe să ne încurajeze când greşim – deci părem jalnici, sunt indiferenţi la succesele noastre – deci nu ne bucurăm de ceea ce avem, ci căutăm să atingem altele… ca să fie ei mulţumiţi.
    respectul de sine, însă, n-ar trebui să ţină de atitudinea altora faţă de noi, ci de încrederea în noi înşine. acum, să spun sincer, la câte eşecuri avem, mulţi nu mai avem încredere în noi, aşa că iată de ce nu avem încredere, nici privindu-ne cu ochii altora, nici privindu-ne pe noi!
    personal, prefer să mă privesc prin ochii lui Dumnezeu – El mă iubeşte, indiferent cum sunt, şi pentru că ştiu asta mă iert când greşesc, nu mă doare dacă oamenii mă ignoră… e foarte simplu să trăieşti astfel. 🙂

  2. da, nu te poţi respecta numai când ai reuşite, altfel eşti tare tare singur

    • asa e, week-end minunat!

  3. imi plac cuvintele tale, clopotel. viata e o lupta continua cu tine insati,sa nu-ti pierzi speranta, sa nu uiti cine esti si ca valorezi mult,chiar daca altii nu vor sa recunoasca asta. sa speram ca deznadejdea ne va ocoli mereu!

    • Multumesc , sa speram!

  4. Uneori, cand esti cu picioarele pe pamant constientizezi ce inseamna respectul de sine…dar se mai intampla in viata cand pur si simplu uiti cuvantul asta sau nu te mai intereseaza…si asta in momentele cand incepi sa prizi aripioare si sa zbori..eu una m-am confruntat cu asa ceva si pot spune ca nu e ceva voit sa-ti perzi respectul se sine pt o perioada de timp…

    • Nu, nici nu am spus ca ar fi ceva voit pierderea respectului de sine, nu am dorit sa se inteleaga asta ci ca acea persoana participa si nu-i pasa ca a decazut….iar asta nu trebuie sa se intample cand in jurul sau sunt totusi …altii care merita mult…mult mai mult.Aripiarele alea nu trebuie sa le lasi sa te salte mult in sus .Zborul cat de cat controlat duce la planare si nu-ti frangi gatul.

  5. atunci cand cazi greu te pui pe picioare, ai nevoie de timp sa constientizezi, sa analizezi sa gasesti forta necesara sa-ti revi
    respectul de sine trebuie mentinut tot timpul dar din pacate nu suntem perfecti

    • Dar trebuie sa te repliezi cat de cat repede caci daca ai in viata multe decaderi ce te faci?

  6. poorbuthonest permalink

    Foarte interesanta postarea. Daca n-ai respect de sine, esti cel mai sarac om. Pentru ca respectul de sine implica multe, credinta, incredere, acceptare… Si cel mai important lucru este sa ” Nu te mai compari cu alti oameni.”

    O Duminica minunata iti doresc Tink3rbe11 🙂

    • O duminica placuta si tie!

Lasă un răspuns

